5 consells per a potenciar la venda directa a través de la web

L’eina més potent de la venda directa

Sovint, en les diferents ponències i conferències a les quals hem assistit, hem escoltat com experts en Màrqueting limiten la funció del lloc web a ser només la imatge o la cara de l’empresa. Fins aquí, podem estar d’acord amb el principi que s’amaga darrere d’aquesta afirmació. Tot i això, i més en l’àmbit del sector serveis, el teu lloc web va més enllà. És l’eina més potent de la qual disposes per potenciar la venda directa i, alhora, rendibilitzar els ingressos.

5 consells que t’ajudaran a potenciar la venda directa a través del teu lloc web

A continuació, t’adjuntem cinc consells que són bàsics per a qualsevol tipus d’allotjament turístic que pretengui millorar les seves vendes mitjançant el lloc web:

1) Inclou el lloc web en el pla d’inversions

El procediment més comú es basa a fer una inversió puntual per crear o modernitzar la pàgina web; i no tornar-la a revisar fins passat un temps considerable. No obstant això, a causa de la seva importància, evita aquest plantejament; i procura no deixar el teu lloc web fora del pla anual d’inversions.

 

Consell

Com a mínim, una vegada a l’any, fes el següent exercici. D’una banda, desenvolupa una anàlisi en profunditat del vostre lloc web: errors de contingut, qualitat d’aquest contingut, estratègia de comercialització, disseny i imatge de marca, fotografies, etc. D’altra banda, a mode de validació, contrasta l’anàlisi anterior amb els resultats de les mètriques recollides pel teu lloc web. D’aquesta manera, obtindràs una resposta més clara i precisa sobre aquells aspectes que presenten una potencial millora.

 


2) Estableix el millor preu garantit

Aquest aspecte el considerem gairebé obligatori. És a dir, el teu lloc web sempre ha d’oferir el preu més baix de tot el mercat. Tant perquè et permetrà tenir un major nombre de possibilitats de convertir una reserva potencial, com perquè t’ajudarà a millorar considerablement la rendibilitat d’aquests possibles ingressos. Quant al percentatge de disparitat enfront del canal en línia, dependrà de molts factors: demanda, competència, comissió mitjana, etc. Així mateix, aquest percentatge no ha de ser fix, podrà variar segons el calendari de demanda o comportament de compra.

3) Ofereix avantatges exclusives

Presenta als clients potencials un conjunt d’avantatges que no puguin trobar en el canal en línia. Més enllà del preu, es recomana oferir algun servei o valor addicional que inclini la balança a favor del teu lloc web.

4) Desenvolupa processos de fidelització

Pretendre que el teu client torni a reservar a través de la pàgina web –o bé només que repeteixi–, és una qüestió capital. Per tant, és necessària la realització d’una estratègia de fidelització. Existeixen un gran nombre d’eines, tècniques i processos. Així que, abans de posar en marxa qualsevol procediment, es recomana reunir el màxim de dades possibles. Però, sobretot, recorda que la fidelització comença quan el client confirma la reserva.

5) Crea campanyes SEM

Les campanyes de pagament per posicionar la pàgina web en el principal cercador en línia, Google, són una eina que no podem deixar passar per alt. Ja que ens permeten assolir unes cotes de visibilitat que, molt possiblement, per posicionament orgànic no podríem aconseguir. De la mateixa manera, si ja disposes de campanyes d’anuncis de pagament, et recomanem fer una revisió exhaustiva de la conformació de cada campanya. Analitzant aspectes crucials com el seu rendiment, l’eficiència de les paraules clau o el nivell de coincidència del públic objectiu enfront de la geolocalització de les teves campanyes.

Així doncs, com hem pogut veure, l’estratègia i planificació comercial per potenciar la venda directa del lloc web, no es regeix per un criteri únic. Per tant, l’execució de certes tècniques i metodologies esdevindran precises o errònies segons la tipologia de serveis que pretenem oferir, així com els clients que volem assolir.

 

A la recerca d’assistència

A The Revenue Team, som conscients de la complexitat i el temps que cal invertir per planificar i aconseguir l’estratègia més adequada per potenciar la venda directa del lloc web. Per aquest motiu, et recomanem derivar aquesta tasca a un servei d’assessorament professional. Així, a llarg termini, et permetrà estalviar tant capital humà com recursos econòmics en aquesta àrea comercial.

 
Anterior
Anterior

En l’edat daurada del Turisme

Siguiente
Siguiente

Què és el revenue management?