Perquè els ingressos no són els esperats?

Com a propietari o gestor d’un allotjament turístic, cal mantenir una visió clara a mitjà i llarg termini quant a la gestió de les vendes. Per tant, la impossibilitat d’assolir un cert nivell d’ingressos pot posar en risc la realització tant dels objectius estratègics com professionals. Per això, millorar-los esdevé essencial per a la viabilitat, competitivitat i èxit del teu allotjament. D’aquesta manera, comprenem que si no assoleixes els objectius marcats, la teva principal preocupació esdevingui la partida d’ingressos.

 

Principals inconvenients

Existeix un ampli ventall de raons per les quals els ingressos del teu negoci poden no estar complint amb les expectatives. No obstant això, a continuació mencionarem les més comunes:

  • Competència: Una elevada competència significa que els clients disposen de més opcions per a triar, la qual cosa pot dificultar que el teu allotjament es destaqui. Si els competidors ofereixen millors preus, serveis addicionals o una experiència superior, és probable que atreguin a més clients, reduint així els teus ingressos potencials. A més, la competència pot exercir pressió per a abaixar els preus, la qual cosa et pot reduir el marge operatiu si no es gestiona adequadament. Aquest punt és especialment crític, ja que compromet tant la qualitat del producte com la seva rendibilitat. 

  • Política de revenue management: la manca o la ineficàcia d'una estratègia de revenue management pot impactar negativament als teus ingressos. Com a resultat, desembocarà a establir tarifes incorrectes limitant la maximització dels teus ingressos. Per tant, una estratègia sòlida de revenue management és crucial per a optimitzar l'ocupació, els preus i la rendibilitat, assegurant així un creixement efectiu dels ingressos del teu allotjament.

  • Procés de digitalització: La digitalització del teu allotjament és essencial per a mantenir-se competitiu en el mercat actual. Per un costat, et permetrà millorar l’eficiència operativa automatitzant processos com ara la gestió del check-in o les reserves. Per l’altre, facilitarà l’experiència d’usuari en oferir-li serveis personalitzats, que comportarà un increment de la satisfacció i fidelització dels clients. Igualment, implementar el factor tecnològic, et permet recopilar i analitzar un major conjunt de dades per tal de poder prendre la decisió correcta en el moment just.

  • Reputació online i presència de marca: Si tots dos elements, reputació o imatge de marca, són negatius. Poden afectar directament a l'entrada de reserves i, per tant, a l'increment de les vendes. Actualment, els clients consulten l'opinió d'altres hostes abans de reservar, i les opinions desfavorables poden dissuadir-los. Tanmateix, una imatge corporativa ineficient que no transmeti ni la teva filosofia ni valors, no resoldrà els dubtes que pugui tenir el client, limitant així l'efecte de les inversions realitzades en Marketing. Per aquest motiu, esdevé clau gestionar activament la reputació i la imatge de marca per a maximitzar l'atracció de clients i els ingressos potencials de l'allotjament.

 

Abans que res: analitzar 

Així doncs, abans de prendre cap mena de decisió, recomanem reunir tota la informació quant a l’àrea comercial: què s’està duent a terme, quins actius disposes, com selecciones la informació i quina d’aquesta fas servir, etc. D’aquesta manera, et permetrà tenir una visió completa de l’estat de salut de la teva estratègia comercial.

Contractar el nostre servei d'auditoria comercial, és una inversió intel·ligent per identificar i prioritzar els diferents inconvenients que estan impedint que el teu allotjament millori la partida d'ingressos. Alhora, la nostra experiència et facilitarà implementar solucions efectives i personalitzades, per tal d'optimitzar les vendes i maximitzar la teva rendibilitat.

 
Anterior
Anterior

Quins beneficis aporta disposar d'una estratègia de Revenue Management en el meu allotjament?

Siguiente
Siguiente

En l’edat daurada del Turisme