Quins beneficis aporta disposar d'una estratègia de Revenue Management en el meu allotjament?

En l'actualitat, el revenue management és una estratègia comercial que s'utilitza principalment en indústries on la capacitat és fixa i perible, com ara els allotjaments turístics, els supermercats, l'aviació i el lloguer de cotxes. Però per què? Pel simple fet que dota a aquestes empreses, d'una major seguretat en la seva presa de decisions per tal d'assolir uns ingressos que preservin la viabilitat de l'empresa.

Així doncs, el següent article, està enfocat tant a aquell gestor o propietari d’un establiment d’allotjament turístic que actualment no estigui duent a terme una política comercial basada en el revenue management; o bé, que pretengui engegar-la. La qual, com veurem a continuació, té diferents beneficis clau. No obstant això, si primer prefereixes informar-te millor en què consisteix el revenue management, us recomanem que llegiu el següent article.

 
 

Beneficis de l’aplicació del revenue management

El sense fi de beneficis derivats de l'aplicació d'una estratègia de revenue management, faria aquesta llista interminable. Per aquest motiu, tan sols us adjuntem aquells avantatges que afecten directament la viabilitat empresarial.

  • Maximitzar els ingressos: és el principal objectiu del revenue. En ajustar els preus basats en la demanda i altres factors, podràs maximitzar els teus ingressos. Això s’assoleix per mitjà de la venda òptima del producte adequat al client adequat, en el moment adequat i al preu correcte.

  • Rendibilitzar les vendes: No és més important que incrementis les vendes, sinó el fet que les rendibilitzis. És a dir, sempre que s’apliqui una estratègia de revenue management. Cerca, sempre, l’objectiu d’aconseguir el màxim d’ingressos nets possibles.

  • Diversificació de les fonts d’ingressos: el model clàssic de revenue, centrat en la venda d'habitacions o espais, ha quedat obsolet. Actualment, la tendència es focalitza en crear i planificar una estratègia de revenue management total, per així – a part de fer créixer la partida general d'ingressos- evitar dependre, exclusivament, de la venda d'habitacions, parcel·les, pisos, etc. Amb tot, sovint, aquest tipus de revenue management, acaba essent una realitat pel fet que aquests serveis complementaris, t’ajudaran a rendibilitzar millor els ingressos per la venda d'un pis, espai o habitació. En altres paraules, per vendre un servei pel canal adequat, necessitaràs altres serveis per potenciar-lo. A tall d'exemple, l'esmorzar gratuït, si el client reserva l'allotjament mitjançant el lloc web.

  • Millor comprensió del mercat: El revenue management requereix una anàlisi detallada del comportament dels clients i de les tendències del mercat. Això et permetrà entendre millor els teus clients i anticipar-te a les seves necessitats i comportaments. Alhora, et permetrà segmentar als clients segons les seves necessitats i pressupost. Maximitzant així la satisfacció i el valor percebut per cada segment de mercat.

  • Reducció de la incertesa: En utilitzar models predictius i anàlisis de dades històriques, pots reduir la incertesa i preveure amb major precisió la demanda futura, la qual cosa et facilita la planificació i la gestió d'inventaris. Alhora, et permetrà identificar aquelles àrees on pots millorar l’eficiència, així com l'assignació de recursos, la qual cosa t’ajudarà a torn, a reduir els costos operatius.

  • Millora de la competitivitat: implementar tècniques avançades de revenue management et pot proporcionar un avantatge competitiu, permetent-te reaccionar més ràpidament als canvis en la demanda i les condicions del mercat.

 

No sabeu com implementar-ho, demana ajuda

Planificar o engegar una política de revenue management no és qüestió senzilla, ja que pot requerir una inversió inicial en tecnologia i formació. Ara bé, però, els beneficis a llarg termini quant a ingressos addicionals i eficiència operativa solen justificar aquesta inversió.

Si aquest és el teu cas, i vols incrementar el potencial del teu negoci, no dubtis a contactar amb nosaltres. A The Revenue Team, disposem de totes les eines i tècniques necessàries per desenvolupar una estratègia comercial basada en la gestió variable dels ingressos, sota un programa personalitzat, segons client i tipologia de producte.

 
Anterior
Anterior

La reputació online: aspectes a tenir en compte

Siguiente
Siguiente

Perquè els ingressos no són els esperats?